برگزاری سمینار عمومی یونسکو با تأکید بر آینده آموزش دیجیتال

تعداد بازدید:۹۳
در وبینار تخصصی کرسی یونسکو مطرح شد: سمینار تخصصی کرسی یونسکو با هدف « بررسی آینده آموزش دیجیتال» با مشارکت و حضور رئیس دانشکده علوم ارتباطات و کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در دانشگاه علامه طباطبائی با مشارکت اساتید و کارشناسان آموزش همگانی در تاریخ چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ بصورت آنلاین برگزار شد.
برگزاری سمینار عمومی یونسکو با تأکید بر آینده آموزش دیجیتال

این سمینار تخصصی که با حضور مسئولان و کارشناسان یونسکو و برخی از اساتید کشورهای عضو یونسکو همچون: ایران، ایتالیا، آلمان، فرانسه، فنلاند، دانمارک، چین، هند، برزیل و .... برگزار شد.

مهمترین محورهای آن شامل:

  • نقش هوش مصنوعی  در آموزش،
  • راهکارها و مشکلات آموزش دیجیتال،
  • تأثیر فن‌آوری عمومی بویژه هوش مصنوعی در آموزش‌های همگانی،
  • نابرابریهای دیجیتال،
  • خطرات و ریسک‌پذیری هوش مصنوعی در آموزش بویژه در کشورهای اروپایی،
  • ضرورت تدوین قوانین در خصوص آموزش دیجیتال،
  • سواد دیجیتال و مهارت‌های استفاده از هوش مصنوعی ،
  • سیاست‌های استفاده از هوش مصنوعی مولد و راهنمای آن.

در ادامه این نشست کارشناسان با تأکید بر سرعت شتابان نوآوری دیجیتال و تأثیر همه جانبه آن که زندگی ما را تغییر می دهد، یاد آور شدند و  با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نه تنها باید خود را با این تغییرات تطبیق دهد، بلکه باید به ما کمک کند، آینده دیجیتالی عادلانه تر، فراگیرتر و پایدارتری را تضمین کنیم. دگرگونی‌های دیجیتالی جوامع ما نیازمند بازنگری رویکردها و مدل آموزشی ماست.

فراتر از تغییرات در آنچه و چگونه یاد می دهیم و یاد می گیریم، از مهمترین نکات مورد اشاره در این نشست بود که ما باید اساساً نه تنها هدف آموزش، بلکه سازمان یادگیری را نیز بازنگری کنیم. فن‌آوری‌های دیجیتال نه تنها به نوآوری‌های آموزشی از طریق یادگیری ترکیبی، بلکه همچنین برای مدل‌های آموزشی بازتر اجازه می‌دهند که فضاهای آموزشی متنوع را بهتر به هم متصل کنند.

این مدل از آموزش ترکیبی به عنوان مرکز اصلی  شبکه ای از فضاهای یادگیری است که آینده دیجیتالی آموزش را تعریف می کند. این شکل‌دهی به این آینده‌های دیجیتالی آموزش باید به شیوه‌ای انسان‌محور هدایت شود؛ روشی که شمول و برابری در استفاده از فناوری را برای حمایت از یادگیری ریشه‌دار در تماس انسانی و تعامل اجتماعی در اولویت قرار می‌دهد.

کلید واژه ها: آموزش مصنوعی آموزش هوش مصنوعی آموزش دیجیتال مصنوعی هوش مصنوعی هوش آموزشی دیجیتالی آینده دیجیتالی


نظر شما :