دوگانه علم و شبه‌علم و سلامت روان

ویدئوی معرفی یازدهمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۷۸۳۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۸
همیشه عده‌ای بوده‌اند که علم و نتایج و دستاوردهای آن را زیر سوال برده‌اند. اما نتیجه‌ای که اطلاعات نادرست و غیرعلمی بر سلامت و زندگی افراد دارد گاهی ممکن است به قیمت جان آدم‌ها تمام شود.
ویدئوی معرفی یازدهمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه

همیشه عده‌ای بوده‌اند که علم و نتایج و دستاوردهای آن را زیر سوال برده‌اند.اما نتیجه‌ای که اطلاعات نادرست و غیرعلمی بر سلامت و زندگی افراد دارد گاهی ممکن است به قیمت جان آدم‌ها تمام شود.

این روزها و با گسترش شبکه‌های اجتماعی و در نتیجه آن، اطلاع‌رسانی سریع و گسترده شاید بیش از پیش هم اطلاعات نادرستی که ریشه در خرافات یا شواهد غیرعلمی دارند، دست به دست می‌شوند.

در بحران همه‌گیری کرونا احتمالا موارد زیادی از این دست دیده‌اید. از اینکه کرونا دروغ است تا مثبت فکر کنی کرونا نمی‌گیری! از واکسن‌ها که باعث ناباروری می‌شوند تا درمان‌های عجیب و غریبی مثل خوردن عصاره فلان گیاه و …

شبه علم نه تنها سلامت جسم ما را به صورت مستقیم هدف قرار می‌دهد؛ بلکه با دامن زدن به بی‌اعتمادی اجتماعی سلامت روان ما را نیز تهدید می‌کند.

یازدهمین همایش علمی سالانه‌ سلامت روان و رسانه که با موضوع «کرونا، شبه علم و سلامت روان» ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت وبینار برگزار می‌شود، به بحث و بررسی این موضوعات می‌پردازد.
 


( ۱ )

نظر شما :