برگزاری چهارمین دوره رقابت استارکاپ

۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۷۲۲۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۴۵
چهارمین دوره رقابت استارکاپ (رقابت جامع منجمان ایرانی) با حمایت کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو برگزار شد.
برگزاری چهارمین دوره رقابت استارکاپ

چهارمین دوره رقابت استارکاپ (رقابت جامع منجمان ایرانی) در بخش‌ های رقابت کتبی و تئوری، آزمون رصدی و کار با تلسکوپ، آزمون شفاهی، ثبت رصد و گزارش نویسی و عکاسی برگزار شد و برگزیدگان این رقابت علمی معرفی شدند. این رقابت، به همت مرکز نجوم آوااستار و با همراهی و همکاری انجمن نجوم ایران، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و همچنین حمایت کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، بیش از 120 منجم ایرانی در قالب رقابت های انفرادی و گروهی در این دوره استارکاپ که روزهای پنج‌شنبه و جمعه، پانزدهم و شانزده شهریور 97 برگزار شد، شرکت کردند.
کاروانسرای قصر بهرام در منطقه حفاظت شده جنوب شرقی پیشوا شهر ورامین میزبان این رقابت ها بود که طی آن، شرکت کنندگان طبق برنامه ریزی انجام شده مراحل مختلف رقابت را پشت سر گذاشتند و در نهایت کل مراحل ساعت 4 بامداد روز جمعه به پایان رسید.
در پایان رقابت استارکاپ، مصطفی کویری از تهران، سارا سرشوق از اصفهان و مهدی زمانی از تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش انفرادی استارکاپ را کسب کردند.
در بخش رقابت گروهی تیم دو نفره محمدصالح تیمار (تهران) و مهیار عباسی (اصفهان) به عنوان گروه برتر شناخنه شد. در بخش رقابت عکاسی ریحانه ولی‌‎پور از تهران برنده رتبه نخست شد، همچنین در بخش رقابت عکاسی از ماهواره‌ها سپیده امینی، ریحانه ولی پور و آقای شایان استادحسن برگزیده شدند.
رقابت استارکاپ به همت مرکز نجوم آوا استار و با همراهی سازمان جغرافیایی کشور و انجمن نجوم ایران همه ساله در شهریور برگزار می‌شود.
برگزارکنندگان همچنین برای افزایش توان علمی از 3 هفته قبل از شرکت در این دوره از رقابت ها آموزش آنلاین دیدند، این دوره از مسابقات بدون شرط سنی و برای همه علاقمندان به آسمان برگزار شده است هر چند بیشتر دانشجویان و دانش آموزان علاقمند به علم نجوم در آن شرکت کرده اند.



نظر شما :